آسیب‌های اجتماعی را جناحی نبینیم

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: نگاه ما باید حمایتی و پشتیبانی باشد و آسیب‌های اجتماعی را جناحی نبینیم. به گزارش حرف آنلاین، عیسی قاسمی‌طوسی در جلسه پیشگیری و کاهش طلاق در شهرستان گلوگاه  اظهار کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید مسؤولان مربوطه تخصصی و مهارتی شوند و موضوعات باید تخصصی دیده […]

3

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: نگاه ما باید حمایتی و پشتیبانی باشد و آسیب‌های اجتماعی را جناحی نبینیم.

به گزارش حرف آنلاین، عیسی قاسمی‌طوسی در جلسه پیشگیری و کاهش طلاق در شهرستان گلوگاه  اظهار کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید مسؤولان مربوطه تخصصی و مهارتی شوند و موضوعات باید تخصصی دیده شوند.

وی افزود: در حوزه اجتماعی مسؤولان باید جامعه محور باشند و لازمه اقتصاد پویا در هر شهرستان فرهنگ‌سازی شدن آن شهرستان است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با اشاره به آمار طلاق در گلوگاه بیان کرد: برای نخستین‌بار است که آمار طلاق در این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است، این موضوع باید علت‌یابی شود.

این مسؤول بیان کرد: حضور سمن ها در جلسات باید حس شود، این مشارکت سمن‌ها و ارگان‌های شهرستانی در گلوگاه مشاهده شد، در مرکز استان خانه جوانان راه‌اندازی شده و این سمن‌ها می‌توانند با آنها همکاری کنند.

به گزارش فارس، قاسمی‌طوسی تاکید کرد: حس کمک به همنوع سمن‌ها ستودنی است، باید سمن‌های مردم نهاد را به رسمیت بشناسیم و به آنها یاری برسانیم تا هویت بخشی شوند.وی گفت: با وجود وجود مشکلات اقتصادی در سطح استان در بخش آسیب‌های اجتماعی دولت اعتبارات زیادی در اختیار دستگاه‌های اجرایی و سمن‌ها قرار داده است تا بتوانند بدون دغدغه مالی به کاهش آسیب‌ها کمک کنند.مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: نرخ طلاق در استان کنترل شده است، آسیب‌های اجتماعی یک فرآیند است که باید طی شود تا فرهنگ‌سازی برای کاهش آن صورت بگیرد، با تشکیل دوره‌های اجتماعی و مهارت‌ها، زمینه برای فرهنگ‌سازی ایجاد می‌شود.